دوشنبه ۲۱ آبان ۰۳ ۲۰:۰۹ ۱۲ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
بسیاری از افراد بهاشتباه عبارات استراتژی محتوا Content Strategy و بازاریابی محتوا Content Marketing را بهجای یکدیگر استفاده میکنند؛ اما باید گفت که درک تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا و اینکه چگونه وقتی با هم ترکیب میشوند باعث رشد کسبوکار میشوند، بسیار مهم است.
در واقع بسیاری از مدیران به طور کامل تفاوت بین این دو و کاربرد استراتژی محتوا را درک نمیکنند و توجیه سرمایهگذاری در مواردی مانند مدیریت، گردش کار، تجزیهوتحلیل و پشتههای فناوری را دشوار میکند. برای آشنایی بیشتر با تفاوتهای بین بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا و درک بیشتر اهمیت بازاریابی محتوا تا انتهای این مقاله از بوتیک بازاریابی اکرم برنجی همراه ما باشید.
برای پیبردن به تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا لازم است که در ابتدا به تعریف هر یک از این دو مورد پرداخته شود. بهطورکلی میتوان گفت که کاربرد استراتژی محتوا این است که پایه و اساس بازاریابی محتوا است. در واقع بازاریابی محتوا بر اساس استراتژی تولید محتوا ایجاد شده است. جهت درک بهتر این مطلب شما میتوانید آن را بهعنوان یک نقشه در نظر بگیرید. اگر استراتژی بازاریابی محتوا سفری بهسوی موفقیت برند است استراتژی محتوا نقشهای است که شما را به سمت اهدافتان هدایت میکند و مسیر را نشان میدهد. بهعبارتدیگر استراتژی محتوا همه چیز در مورد برنامهریزی، مدیریت و گردش کار موردنیاز برای ایجاد محتوای مفید است که بر روی این موارد تمرکز دارد:
در اصل کاربرد استراتژی محتوا این است که نشاندهنده کار پشتصحنه موردنیاز برای ایجاد تجربیات شگفتانگیز محتوایی به طور مداوم و کارآمد است.