انواع قالب تولید محتوا

قدم گذاشتن به دنیای متفاوت بازاریابی حرفه‌ای

انواع قالب تولید محتوا

۱۰ بازديد

انواع قالب تولید محتوا
انواع قالب ‌تولید محتوا متفاوت هستند و ازاین‌جهت می‌توان به روش‌های مختلفی اقدام به تولید محتوا برای سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی کرد. محتوا سلاح گرم بازاریابان است؛ چرا که با کمک آن می‌توانند برای مخاطبان هدف ارزش‌آفرینی کنند، به‌عنوان متخصص حوزه کاری خود شناخته شوند، ترافیک ورودی به وب‌سایت را بیشتر کنند و به جایگاه‌های بالاتر صفحه نتایج برسند.

فرمت های تولید محتوا به‌عنوان یکی از روش‌های اصلی تعامل و آگاهی‌بخشی به مخاطبان هستند که با روش‌های مختلفی قابل‌انجام هستند. در حقیقت آشنایی با انواع روش‌ها و قالب‌های تولید محتوا به ما کمک می‌کند محتوایی تولید کنیم که با نوع مخاطب هدف هماهنگی کامل داشته باشد.

انواع قالب تولید محتوا

لازم است بدانید که مهم‌ترین قسمت قبل از تولید محتوا انتخاب انواع قالب تولید محتوا است؛ زیرا پس از اینکه شما پیامتان را انتخاب و تصمیم به انتقال آن به مخاطب می‌گیرید باید درباره نحوه استراتژی تولید محتوا نیز تصمیم بگیرید. اصولاً به‌طورکلی می‌‌توان انواع قالب تولید محتوا یا به‌عبارت‌دیگر نحوه تولید محتوا را به 4 دسته اصلی تقسیم کرد:

  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای صوتی
  • تولید محتوای ویدئوی
  • تولید محتوا تصویری

1. انواع قالب تولید محتوا؛ محتوای متنی

طبق تحقیقات جهانی انجام شده و کاوش‌های ما در بوتیک بازاریابی اکرم برنجی در حوزه انواع قالب تولید محتوا همواره محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. در حقیقت اگر دقت کنید خواهید فهمید که خود ما نیز به محتوای متنی بیشترین اعتماد را داریم. برای مثال مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر می‌شوند. همچنین در بین مجموعه‌هایی که هم کتاب و هم فیلم آن‌ها موجود است کتابشان بیشتر جنبه یادگیری دارد و فیلم بیشتر جنبه سرگرمی را به خود می‌گیرد و به‌طورکلی نوشته حس اعتماد در ما برمی‌انگیزد.

2. محتوای صوتی

یکی دیگر از انواع قالب تولید محتوا، محتوای صوتی است. به‌طورکلی می‌توان گفت که صوت و انواع جلوه‌های صوتی در بازاریابی محتوا می‌تواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب متنی داشته باشد و به همین علت در سال‌های طلایی رادیو بسیاری از محتواهای صوتی ازجمله کمدی، درام، کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، اخبار و گزارش‌ برای میلیون‌ها آمریکایی پخش‌شده است.
محتوای ویدئویی

3. محتوای ویدئویی

یکی دیگر از انواع قالب تولید محتوا تولید محتوای ویدئویی است. در سال‌های اخیر یکی از روندهای قابل‌توجه در رسانه‌های دیجیتال تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است؛ اما این مسئله که چرا بسیاری از صاحبان سرمایه در حال استفاده از محتوای ویدئویی هستند باید مورد بررسی قرار گیرد. اصولاً بسیاری در این زمینه معتقدند که تغییر رویه به استفاده از فرمت های تولید محتوا به‌صورت ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است و این مسئله که مردم کمتر تمایل به خواندن کلمات دارند در این تغییر رویه بی‌تأثیر نیست.

4. محتوای تصویری

محتواهای تصویری یکی از انواع قالب تولید محتوا است که امروزه یکی از پرطرف‌دارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است. در واقع استفاده روزافزون از رسانه‌های اجتماعی بصری همچون فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، پینترست، اینستاگرام و… موجب شده تا صاحبان کسب‌وکار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود و تبلیغات داشته باشند.

فرمت‌ های تولید محتوا

لازم است بدانید که نحوه تولید محتوا صرفاً به انواع قالب تولید محتوا خلاصه نمی‌شود و پس از انتخاب قالب محتوا مرحله بعدی انتخاب درست فرمت های تولید محتوا است. در حقیقت بارهاوبارها شاهد آن بودیم که سلیقه مشتریان تغییر کرده و به‌موجب آن تاکتیک‌های بازاریابی نیز دچار تحول شده‌اند؛ فلذا بازاریابان باید دائماً شیوه و اساس کار خود را تغییر دهند. برای مثال محتوای ویدئویی یک قالب محتوا است؛ اما این ویدئو چه فرمتی خواهد داشت؟ گزارش؟ پخش زنده؟ یا موشن‌گرافیک؟ به هرکدام از موارد  گزارش، پخش زنده، موشن‌گرافیک و… یک فرمت محتوایی گفته می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.