یکشنبه ۱۸ آذر ۰۳ ۱۳:۰۴ ۸ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر
تأثیر گیمیفیکیشن در بازاریابی محتوایی امروزه بهصورت قابلملاحظهای افزایشیافته است. در واقع گیمیفیکیشن امروزه یکی از بهترین راهکارهایی است که بازاریابی را در قالب یک بازی عرضه میکند. بهعبارتدیگر اکثر افراد علاقهای ندارند که ساعتها توسط یک بازاریاب برای پیوستن به یک کسبوکار یا خرید یک محصول گوش دهند؛ اما کاربرد گیمیفیکیشن در بازاریابی محتوایی باعث شده که خودشان علاقهمند به شرکت در این بازیها شوند.
این امر در نتیجه سوددهی برای کسبوکار شما را به همراه خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رابطه بین گیمیفیکیشن و بازاریابی محتوایی تا انتهای این مقاله از بوتیک بازاریابی اکرم برنجی همراه ما باشید.
برای پیبردن به تاثیر گیمیفیکیشن در بازاریابی محتوایی لازم است در ابتدا بدانید که گیمیفیکیشن چیست و چه کاری انجام میدهد؟ گیمیفیکیشن (Gamification) برگرفته از کلمه Game (بازی) است و در زبان فارسی با نام بازیوارسازی هم شناخته میشود. بازیوارسازی اقتباسکردن از عناصر جذابیت بخش بازی همچون ایجاد انگیزه، چالش، رتبهبندی، دستاورد و پاداش در کارها و فرایندهایی غیر از بازی است؛ اما چرا چنین کاری انجام میشود؟
در واقع بازی کاری است که در آن افراد ترغیب میشوند با اجرای یک فرایند به نتیجه موردنظر برسند. در پاسخ به این پرسش که کاربرد گیمیفیکیشن در بازاریابی محتوایی چیست؟ باید گفت که بازیوارسازی همانند کاربرد داستان سرایی در محتوا کمک میکند تا کاری که ممکن است در نگاه اول سخت، خستهکننده یا پیچیده باشد همچون بازی به کاری جالب و ترغیبکننده تبدیل شود.
بهعبارتدیگر باید گفت که گیمیفیکیشن بهعنوان یک مفهوم جدید در فضای کسبوکار و بسیاری حوزههای دیگر مطرح شده است. Gamification که از میزان تأثیر بازی و لذت کاربران در هنگام انجام بازیهای فکری، استراتژیک، سرگرمکننده و غیره، الهامگرفته است از این مفهوم برای جذب مخاطب و مشتری بالقوه در حوزه کسبوکارهای اینترنتی بهره میگیرد.