افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا چگونه است؟

قدم گذاشتن به دنیای متفاوت بازاریابی حرفه‌ای

افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا چگونه است؟

۵ بازديد

افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا
در دنیای دیجیتال مارکتینگ یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب ترافیک ارگانیک افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا است. قرارگیری در رتبه‌های نخست موتورهای جستجو هدف تمام صاحبان وب‌سایت های کسب و کارهای کوچک و متوسط است؛ ولی برای دستیابی به این هدف بهترین راه به‌کارگیری استراتژی تولید محتوا است. از طریق تدوین استراتژی‌های مؤثر می‌توان به افزایش بازدید سایت با تولید محتوا دست‌یافت.

برای این کار باید از تکنیک‌ها و اصولی نیز پیروی کنیم که انتخاب کلمه کلیدی متناسب با محتوا و انتخاب عنوان جذاب و هوشمندانه دو نمونه از این تکنیک‌ها هستند.

برای داشتن یک محتوای جذاب و مخاطب‌پسندی که منجر به افزایش ورودی گوگل و جذب ترافیک ارگانیک شود ابتدا باید یک استراتژی محتوای اثربخش و توانمند تدوین کنیم. منظور از استراتژی تولید محتوا برنامه جامعی است که با استفاده از آن چگونگی تولید و انتشار محتوای خود را مدیریت می‌کنید. درحقیقت با داشتن یک استراتژی مؤثر و هدفمند می‌توان به هدف مهم این روند؛ یعنی افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا دست‌یافت.

استراتژی افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا

افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا

هدف از ایجاد سایت افزایش ورودی گوگل، افزایش ترافیک ارگانیک و جذب کاربران بیشتر است. نکته مهم این است که افزایش ترافیک گوگل با تولید محتوای باکیفیت و اثربخش امکان‌پذیر است و برخلاف تصور برخی، کسب ترافیک گوگل به معنای استفاده از لینک‌های بیشتر نیست.

یک محتوای باکیفیت و مؤثر شانس زیادی برای قرارگیری در رتبه‌های بالای نتایج موتورهای جستجو دارد. تدوین یک استراتژی تولید محتوای اثربخش اولین مرحله برای افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا و افزایش ترافیک ارگانیک است. در ادامه راهکارهای مهمی که لازم است در استراتژی خود به‌کار گیریم و منجر به افزایش بازدید سایت با تولید محتوا خواهند شد را بررسی می‌کنیم. این استراتژی‌ها مشابه استراتژی‌های بازاریابی و تولید محتوا هستند که در بوتیک بازاریابی اکرم برنجی هم به آن‌ها توجه زیادی می‌شود.

1. تحقیق کلمات کلیدی

در فرایند تولید محتوا باید ابتدا بدانید که قرار است به کدام بخش از سؤالات، چالش یا نیاز کاربران پاسخ داده شود و کدام کلمات کلیدی می‌تواند کاربران را در رسیدن به پاسخ و محتوای شما هدایت کند. با درک این مطلب می‌توانید در افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا عملکرد موفقی داشته باشید. ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که از آن جمله می‌توان Google Keyword Planner و SEMrush را نام برد. با این روند می‌توان به این سؤال نیز پاسخ داد که چرا باید بر روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید؟

2. تولید محتوای جذاب

تاثیر محتوا بر افزایش ورودی از گوگل به‌اندازه‌ای است که نه از طریق داشتن لینک‌های بیشتر، بلکه با تولید محتوای جذاب و اثربخش می‌توان مخاطبان را جذب کرد. محتوای تولیدشده باید بتواند سؤالات یا نیازهای مخاطبان را به نحو مؤثر پاسخ دهد. توجه داشته باشید که در تولید محتوای باکیفیت تحلیل رقبا بسیار مهم است و برای افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا در رقابت با رقبای خود باید محتوایی جامع‌تر از آنچه آن‌ها تولید کرده‌اند تولید کنید. تحلیل رقبا و تولید محتوای هدفمند و باارزش منجر به افزایش تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی می‌شود.

3. افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا؛ به روزرسانی محتوا

از دیگر عوامل مؤثر بر افزایش بازدید سایت با تولید محتوا، به‌روزرسانی محتواهای قدیمی است. موتورهای جستجو محتواهای جدید و محتواهایی که به‌صورت منظم به‌روزرسانی می‌شوند را در رتبه‌های بالاتر قرار می‌دهند. علاوه بر این، به‌روزرسانی محتوا موجب بهبود سئو سایت نیز شده که در نتیجه علاوه بر افزایش رتبه سایت بازدید از آن نیز افزایش می‌یابد.

4. تجزیه و تحلیل و بهینه سازی

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا بررسی عملکرد و کارایی محتوا با ابزارهای تحلیل محتوا مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از این ابزارها پی خواهید برد که کدام کلمات کلیدی بیشتر جستجو شده یا کدام محتواها موردتوجه کاربران بیشتری قرار گرفته‌اند. درنتیجه با استفاده از تحلیل محتوا می‌توانید محتوای خود را همواره بهینه‌سازی کرده و شاهد تاثیر محتوا بر افزایش ورودی از گوگل باشید.

رابطه استراتژی اثربخش تولید محتوا و افزایش ورودی گوگل

با استفاده از یک استراتژی اثربخش برای تولید محتوا می‌توان به نتایج مثبت افزایش بازدید سایت با تولید محتوا دست‌یافت. با افزایش ترافیک سایت جذب لید، تبدیل آن‌ها به مشتریان حقیقی و آگاهی از برند افزایش می‌یابد. نکته مهم در تدوین استراتژی برای افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا این است که باید برای محتوای خود اهداف معین و قابل‌اندازه‌گیری داشته باشید. علاوه بر این، باید استراتژی تعیین‌شده دارای ساختار کاربرپسند، منطقی و متناسب با سایت باشد.

همچنین از دیگر عوامل تاثیر محتوا بر افزایش ورودی از گوگل قابل‌دسترس بودن محتوا برای کاربر باشد. وقتی محتوا به‌گونه‌ای باشد که خواندن آن برای کاربر ساده باشد موجب بهبود تجربه کاربری شده و مدت‌زمان بازدید کاربران از سایت نیز افزایش می‌یابید. کاهش نرخ پرش و افزایش زمان صرف شده کاربران در سایت از دیگر نتایج مثبت تدوین استراتژی اثربخش، کاربرد سیستم مدیریت محتوا و افزایش ورودی گوگل با تولید محتوا است. در بوتیک بازاریابی اکرم برنجی هم به دلیل حساسیت به نتایج حاصل از تولید محتوا، همواره تلاش می‌شود استراتژی‌هایی با بهترین خروجی تدوین شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.